
Iskolánk fenntartója a Közép-Budai Tankerületi Központ.
Tankerületi igazgató: Hajnissné Anda Éva.
Igazgató: Kelemenné Szlatnek Rita
Hitvallásunk
Iskolánk logója és mottója jelképezi számunkra tanulóink sokféleségét, különböző nehézségeit, hátrányait. Tanulóink életének része a folyamatos küzdelem. Ezen a nehéz úton, melyen együtt haladunk végig, az a cél lebeg a szemünk előtt, hogy tanulóink boldog, kiegyensúlyozott, tevékeny, felelősségteljes tagjai legyenek társadalmunknak.
Hisszük, hogy nevelő-oktató-fejlesztő munkánkhoz olyan iskolai légkör megteremtése szükséges, amelyben a gyermek és a felnőtt jól érzi magát, a társas kapcsolatok kölcsönös szereteten, tiszteleten alapulnak, érvényesül a demokrácia, ahol mindenki teljes értékű személyiségként élheti meg önmagát egy innovatív, befogadó közösség tagjaként.
Alapfeladatunk
Intézményünk az általános iskola 1-8. évfolyamán biztosít nevelést-oktatást-fejlesztést a hátrányos helyzetű tanulók tanulási eredményeiben jelentkező egyenlőtlenségek csökkentéséért, illetve a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel, illetve egyéb pszichés fejlődési zavarokkal küzdő tanulók számára.
Tanulóink:
· a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek (egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdők). Felvehető maximális tanulói létszám: 25 fő
· veszélyeztetett, lemorzsolódással veszélyeztetett, hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, valamint a szakértői bizottság véleménye alapján beilleszkedési, tanulási, magatartási
nehézséggel küzdő tanulók
· különnevelést előíró szakvéleménnyel rendelkező tanulók. Maximálisan felvehető létszám 2 fő
A Nyitott Világ Fejlesztő Iskolában folyó nevelő-oktató és fejlesztő munkánk fontos feladata a közoktatási rendszerből kiesés szélén álló tanulók felzárkóztatása, a kiemelt figyelmet igénylő tanulók fejlesztése, melynek alapja a tanulók egyéni képességeinek, fejlettségének, ismereteinek figyelembevétele, az erre alapozott egyéni differenciálás, valamint esélykompenzációt szolgáló egyéni fejlesztő módszerek és szervezeti formák alkalmazása a tanulási – tanítási folyamatunkban.
Munkánk során kiemelten kezeljük:
- a lemorzsolódással veszélyeztetett,
- a sajátos nevelési igényű,
- a beilleszkedési, tanulási, magatartás nehézséggel küzdő,
- a hátrányos, illetve halmozottan hátrányos helyzetű és
- a tehetséges tanulóink egyéni fejlesztését.
Olyan iskola a miénk, ahol nagy hangsúlyt fektetünk:
- a szocializációra,
- a társadalmi integrációra,
- az esélyegyenlőséget segítő tevékenységekre,
- a személyiségfejlesztésre,
- a tanítás-tanulás folyamatában a tevékenység-központú tanítási gyakorlatra helyezzük a hangsúlyt,
- a szemléltető, cselekedtető módszereknek központi szerepük van,
- fontos a kognitív tapasztalatszerzés,
- az oktatás mellett terápiák, fejlesztő foglalkozások segítik a gyermekek fejlődését.
